818
11 хв
22 Червня, 2020
Кілька тижнів мене мучив головний біль і запаморочення. Я списувала це на стрес і не зважала, приймала пігулки від болю. Абсолютно випадково потрапила до масажиста (близька людина відчувала дискомфорт, а я була замість моральної підтримки). Лікар-масажист оглянув і мене, виявив та легко вправив «нечемний» шийний хребець. Після цього головний біль залишився в минулому.
А що, якщо усувати причини, а не лікувати симптоми, подумала я, і вирішила застосовувати такий підхід у інших сферах життя. Перебування на карантині довело мені той факт, що насправді, я не так вже й ефективно використовую наявний час. Тож я вирішила розібратись чому так сталось і як цього уникати в майбутньому.
Звичайно, таких поглиначів часу можна нарахувати більше, але я зупинила свій вибір на найпоширеніших. Гайда!
Важливо зрозуміти свою ціль – навіщо мені ефективно керувати своїм часом? Дайте відповідь на це запитання. А тоді спитайте себе «Для чого?», 5 разів поспіль.
Приклад: Я хочу ефективно керувати своїм часом – Для чого? –> Щоб мати більше часу для свого саморозвитку –> Для чого? Щоб створити успішний та прибутковий проект/Отримати підвищення на роботі/Сісти на шпагат/Пробігти марафон –>Для чого?….
Дуже важливо – не пропускати цю вправу. Ви можете багато планувати і мріяти (наприклад, робити ранкові пробіжки), але поки ви не зрозумієте навіщо це вам, і що це вам дасть – це залишиться пунктом у списку «У новому році я…». Ціль поставлена і зрозуміла? Тепер у нас є мотивація, а це запорука успіху.
Якщо людина знає навіщо, вона переживе будь-яке як.
Віктор Франкл
Матриця Ейзенхауера вам у поміч, або її різні модифікації. Виписуємо усі справи і ранжуємо їх по терміновості і важливості. Де це робити – вибір за вами – існує X-mind, де ви можете малювати деревовидні плани (чесно, мене вони лякають, але є люди, яким дуже подобається), жовті стікери, блокнот, Trello, Excel. Для себе я обрала Trello і вірна йому вже 5 років.
Про мультитаскінг та її шкідливість написано вже стільки, що просто загугліть. Якщо коротко, просто виконайте наступну вправу, вона займе 5 хв. Візьміть таймер (є у кожного в смартфоні), папірець і ручку.
Це справді заважає вам! Навіть, якщо ви творча особистість, ваша підсвідомість буде відволікатись, а коли вам потрібно буде щось знайти – ви втратите купу часу на пошуки. Якщо ви хочте зосередитись над однією задачею – ваш простір має бути очищений. Те саме стосується відволікання на соцмережі та сповіщення. Мені допомагає техніка Помодоро: я засікаю 30-40 хв, і вимикаю усі сповіщення, а телефон кладу подалі від себе. Зосереджуюсь на завданні, і через 40 хв роблю перерву на 10-15 хв (стою в планці, п’ю воду, вмикаю сповіщення). Детальніше про розхламлення та вплив безладу на життя читайте у Марі Федорова.
Нещодавно бачила один виступ на TEDx, де спікер питався в аудиторії чи вони так само, як і він, постійно шукають свої ключі. В цей момент, я з радістю усвідомила, що вже давно не шукаю їх, рівно від того моменту, коли визначила для них два-три місця у помешканні, на яких вони можуть лежати. І привчила себе постійно залишати їх лише у визначеному місці. Це просто як 2х2. Визначаєте для речі, яку постійно губите місце – і кладете її там. Що робити – якщо ваші речі беруть інші люди, і кладуть її де-небудь – правильно – пояснити їм, що кожна річ має місце, і ваші речі після користування слід повернути на місце. Поради щодо цього пункту також читайте у Марі Федорової або книги Марі Кондо.
«Швидше зробиш домашнє завдання – швидше підеш гуляти!», казала нам мама у дитинстві. Що ж, для декого це записалось на підкірці та стало фатальним. У бажанні виконати все якнайшвидше немає нічого поганого, навпаки це сприяло прогресу людству та автоматизації багатьох виробничих процесів. Але слід розрізняти – до яких завдань цей метод підійде, а до яких – ні. Перед тим, як відіслати повідомлення – перечитайте на наявність помилок, перед тим, як вислати виконане завдання – уважно перегляньте усі деталі, чи все гаразд. Для завдань, які складаються з певної послідовності – складіть чек-ліст. Наприклад:
Тему психологічних меж особистості – мені допомогли практичними порадами дві книги «Почніть говорити НІ» Людмили Калабухи, «Сила позитивного НІ» Вільяма Юрі, та тренінги Ярини Коноварт.
Просто почніть її практикувати. Я не знаю кращого способу, аніж почати регулярно робити якусь невеличку справу – ранкова чи вечірня пробіжка отой (банальний) 21 день підряд, застеляння ліжка відразу після прокидання, писати дві сторінки в день своєї майбутньої книги – виберіть маленький крок до своєї мрії – і точіть його від 21 до 40 днів підряд.
Коли нам дають завдання, і ми не уточнюємо (що має колосальне значення у часі віддаленої роботи). Або коли нам написали повідомлення і ми прочитали його і потрактували по-своєму. А людина мала на увазі зовсім інше. Живе спілкування замінити на 100% неможливо, але є відеодзвінки, просто дзвінки, емодзі врешті-решт. Переконайтесь, що люди на тамтому кінці – почули саме те, що ви вкладали у своє повідомлення, і навпаки. Використовуйте активне слухання, і перепитуйте «Чи правильно я зрозумів, мені потрібно зробити те і те?».
Якщо маршрут свого життя вибираємо не ми, то є шанс опинитись де завгодно. І чим довше ми рухаємся чужим шляхом, тим важче повернути потім на свій.
Якщо коротко – або ми керуємо своїм часом, або ним керують інші. Питання в тому, наскільки нас це влаштовує. І якщо не влаштовує – то проаналізуйте, що не так, і в чому причина. Усунете причину – з’явиться бажаний результат. Почніть керувати своїм часом зараз, почніть сьогодні – успіхів вам на цьому шляху!
Читайте також
Майстер-класи, що допоможуть пережити війну